Bitch, I'm fabulous! - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Sybren Velde - WaarBenJij.nu Bitch, I'm fabulous! - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Sybren Velde - WaarBenJij.nu

Bitch, I'm fabulous!

Door: Sybren

Blijf op de hoogte en volg Sybren

29 November 2012 | Laos, Vientiane

Vanuit Luang Prabang ben ik met de minibus naar Vang Vieng gegaan. Ik had op internet al gelezen dat dit naast een van de mooiste routes ter wereld ook een van de meest misselijkmakende autoritten is. Ik werd samen met 3 Lao's , een vreemd figuur en een halve schoolklas in een minibusje gedropt voor deze tocht van 5 uur door de wolken (letterlijk!). Éen van de lao's kon helaas minder goed over de vele haarspeldbochten wat tot gevolg had dat deze op het oog hele nette dame de hele reis zat te rochelen en kokhalzen. Dit overigens dan weer tot groot plezier van de dames van de schoolklas die de halve reis in de slappe lach lagen.

Doordat de locals al eerder waren uitgestapt bleef ik samen met de schoolklas en het rare figuur (hij heet ook nog Joachim, maar dat snapt alleen mijn oude klas) over (hij is overigens Duits, niet Vlaams). De schoolklas nam een taxi naar hun hotel en ik besloot maar om samen met Joe zo mag ik Joachim noemen) naar een kamer te zoeken.

Helaas is een maand geleden het 'party-eiland' van Vang Vieng gesloten omdat er teveel doden vielen. Vang Vieng staat dan ook vooral bekend door het tuben (in een band met de stroming van de rivier meegaan)/ Dit is op zich niet heel gevaarlijk maar in combinatie met de vele bars die langs de rivier stondenHierdoor was het nu erg rustig in Vang Vieng, dat voorheen toch vooral bekend stond als: "als de tieners de wereld beheersten, dan zag die er ongeveer zo uit". Joe wist mij te vertellen dat er op dat moment een groot festival in Vientiane (de hoofdstad) gaande was, dus zijn we samen dinsdag afgereisd naar Vientiane (het festival duurde tot woensdag).

Terwijl ik over het That Luang festival liep kwam er een jongedame op mij afgelopen die mij vertelde dat ze een journaliste was en vroeg of ze mij ook mocht interviewen. Nadat ik hierop toegezegd had kwam er ook een grote camera bij en werden mij een paar vragen gesteld (wat vind je van het festival, wat vind je van Laos, wat zijn de verschillen met Thailand...). En bij op tv verschijnen hoort natuurlijk ook beroemd zijn, dat is toch wel een beetje hoe ik me voel hier. Dit komt dan waarschijnlijk niet omdat ik op tv was, maar omdat iemand van bijna twee meter met halflang blond haar veel bekijks trekt. Ik heb dan nu ook ervaren hoe het is als je word nagestaard, mensen elkaar aanstoten terwijl ze je zien en je heel vriendelijk wordt toegelachen door iedereen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vientiane

Sybren

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 40889

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 05 September 2014

India

27 Oktober 2012 - 01 Januari 2013

Dé reis

07 Juli 2012 - 11 September 2012

werken in Italië

Landen bezocht: