From east to west. - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Sybren Velde - WaarBenJij.nu From east to west. - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Sybren Velde - WaarBenJij.nu

From east to west.

Door: sybren

Blijf op de hoogte en volg Sybren

22 Maart 2013 | Thailand, Krabi

Vanaf Kota bahru neem ik de bus naar Penang. Volgens de lonely planet moest ik deze bus reserveren maar hij blijkt bijna helemaal leeg te zijn. Dit komt goed uit want dit is een van de mooiste routes van Maleisië en omdat ik bovenin, helemaal voorin de dubbeldekker zit heb ik het mooiste uitzicht!

De busreis duurt zo'n 8 uur en leidt ons dwars door de bergen naar de andere kust van Maleisië. Hier rijdt de bus over de brug die met 13,5 kilometer de 4e langste brug van zuidoost Azië is.

Eenmaal op het eiland is het nog 2 uur in een lokale bus naar het centrum van Georgetown (het is vrijdagavondspits, dus heel druk). In deze bus ontmoet ik Carl waarmee ik 's avonds nog een biertje drink voor het slapen gaan.

Penang is een van de oude Britse kolonies. Er staat nog een oud fort dat herinnerend aan de koloniale tijd maar verder is het een erg moderne stad. Ik loop nog enkele dagen rond in Georgetown en hang wat rond zoals de meeste backpackers. De gevoelstemperatuur ligt hier bijna elke dag boven de veertig graden dus het is geen pretje om in beweging te komen.

Dinsdag kan ik mezelf er dan eindelijk toe zetten om een scooter te huren voor een rondje eiland. Omdat Maleisische steden vooral bestaan uit eenrichtingsverkeer wegen ben ik blij als ik eindelijk de stad uit ben en tussen de bergen en de zee door rijd.

Ik breng onderweg nog een bezoekje aan de snake tempel, die zo heet omdat er overal slangen rond bomen en het altaar gewikkeld zitten. De slangen zijn helaas ook te lui om in actie te komen en de enige slang die beweegt is een waar je mee op de foto kan.

Na de snake tempel breng ik ook nog een bezoekje aan de grootste tempel van Maleisië. Dit is de eerste tempel die ik zie een parkeergarage. Helaas is hij verder niet heel bijzonder maar biedt wel een mooi uitzicht over de stad.

Woensdag neem ik dan de bus naar Thailand. Ik hoop dat er nu een eind komt aan het ontmoeten van Nederlanders, want Maleisië zit vol met Nederlanders. Maar in het busje naar Thailand ontmoet ik toch nog een Nederlander, Marieke. De eindbestemming is Krabi, waar ik al een keer eerder doorheen ben gereden. Het stadje blijkt toch nog best gezellig te zijn als je er wat langer blijft. En doordat het helemaal in het zuiden ligt zijn er wat meer invloeden van het Maleisische eten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Krabi

Sybren

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 40853

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 05 September 2014

India

27 Oktober 2012 - 01 Januari 2013

Dé reis

07 Juli 2012 - 11 September 2012

werken in Italië

Landen bezocht: