De Jungle van Noord-Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sybren Velde - WaarBenJij.nu De Jungle van Noord-Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sybren Velde - WaarBenJij.nu

De Jungle van Noord-Thailand

Door: Sybren

Blijf op de hoogte en volg Sybren

16 November 2012 | Thailand, Chiang Mai

Zondagavond om 8 uur ben ik richting het busstation gelopen, mijn trein vertrekt die avond om 10 uur dus ik ben ruim op tijd. De vrouw van de T.A.T. (de Thaise V.V.V.) vertelde mij dat de bussen elk kwartier vertrekken en dat het ongeveer een half uur naar het treinstation is. Echter bleek de bus pas om kwart voor 9 bij de bushalte te zijn en is de busreis van een half uur exclusief het wachten van een kwartier ergens midden in Bangkok. uiteindelijk ben ik dus precies op tijd op het treinstation aangezien je een half uur van tevoren aanwezig moet zijn.

Ik besluit om maar meteen in de trein te gaan zitten. Over het station worden verschillende dingen in het Thais en in een Thaise variant van het Engels (of een Engelse variant van het Thais, dat weet ik niet precies) omgeroepen. Maar naarmate het later word ben ik blij dat er niemand naast mij zit en ik dus wat meer ruimte heb. Helaas komt er om kwart over 10 toch nog een Thaise vrouw binnen die de stoel naast mij opeist. Om half 11 vertrekken we dan eindelijk en na wat onduidelijke stops en nog wat treinstations te zijn gepasseerd rijden we om 20 voor 12 Bangkok uit.

Na 17 uur van het prachtige Thaise landschap te kunnen hebben genieten zijn we dan eindelijk op de plaats van bestemming, Chiang Mai! Een fantastische stad waar de mensen een stuk relaxter zijn dan in het zuiden. Na 2 dagen wat rondgehangen te hebben en wat tempels te hebben bezocht (en daarvan zijn er echt heel veel hier) ga ik woensdag mee op een driedaagse wandeltocht door de jungle. Zodra de jeep ergens op een verlaten landweg stopt beginnen we wat te grappen dat hier onze wandeltocht begint, totdat onze gids blij voor ons verschijnt en ons verteld dat hier de wandeltocht ook écht begint. Even slikken dus. 's Middags rond de klok van vier arriveren we bij onze accommodatie voor die nacht, en die is werkelijk fantastisch! We slapen in een hut halverwege de berg die uitzicht bied op de vallei, met daarin het olifantenkamp. Eerst heeft echter nog niemand oog voor dit uitzicht want vrijwel iedereen ploft meteen in bed en valt in slaap. Maar we worden al snel weer gewekt omdat het tijd is voor ons ritje op de olifanten, en dat ritje was de moeite waard om voor op te staan.

's Avonds worden ook de mindere kanten van onze hut duidelijk, het toilet en de douche zijn beneden in het olifantenkamp. Maar desondanks maken we er een hele gezellige avond van met de olifantenverzorgers die vol blijken te zitten met "ouderwetse spelletjes". Om negen uur gaan we allemaal op bed, en om een uur of zeven staan de meesten ook weer op omdat er niks is dat het zonlicht tegenhoud.

De volgende dag lopen we met de hele groep naar een waterval en na hier een frisse duik in te hebben genomen worden de mensen die de tweedaagse wandeltocht doen gescheiden van de mensen die de driedaagse wandeltocht doen. Voor ons (de driedaagse) staat er nog een helse wandeltocht voor de boeg...

Eenmaal doorweekt van het zweet aangekomen bij onze volgende slaapplaats blijkt deze nog primitiever te zijn dan de vorige. Desondanks maken we er een hele gezellige avond van en liggend we dit keer al om half negen in bed. Vanmorgen bleek dat de tweede nacht voor de meesten nog slechter verlopen was dan de eerste. Ook ondergetekende dus ben ik, na een paar uur wakkerliggen, om half zeven de zonsopgang gaan bekijken.

Tot iedereens grote opluchting bleek vandaag, onze laatste dag, een stuk minder zwaar dan gisteren. Na drie uur gelopen te hebben, hebben we gewild-water-raft en gebambooraft. Dit eerste bleek een groot succes maar helaas viel het tweede letterlijk en figuurlijk een beetje in het water. Om ongeveer vijf uur was ik terug bij mijn hostel waar ik, net als maandag en dinsdag, de complete slaapzaal voor mezelf heb! Nu ga ik me snel klaarmaken voor het eten, want we gaan nog een keer met de groep van het wandelen uiteten!

p.s. mijn camera is momenteel niet functioneel dus ik heb geen foto's van deze trip die ik kan uploaden. Gelukkig was de rest bijna constant foto's aan het nemen en deze krijg ik dan ook, maar ik heb dus niks om jullie te laten zien. Morgen ga ik proberen mijn camera weer functioneel te krijgen dus misschien de volgende keer ook weer beeld!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Sybren

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 40770

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 05 September 2014

India

27 Oktober 2012 - 01 Januari 2013

Dé reis

07 Juli 2012 - 11 September 2012

werken in Italië

Landen bezocht: