City of angels (Bangkok) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sybren Velde - WaarBenJij.nu City of angels (Bangkok) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sybren Velde - WaarBenJij.nu

City of angels (Bangkok)

Door: Sybren

Blijf op de hoogte en volg Sybren

10 November 2012 | Thailand, Bangkok

Zoals ik in mijn vorige blog al vertelde heb ik een duikcursus gedaan op Ko Tao. Dit was dé plek omdat je in Ko Tao met 39 duikscholen (en dus veel concurrentie) ongeveer de helft goedkoper uit bent met een duikcursus dan in de rest van Thailand.

Het was wel weer erg vreemd om weer naar 'school' te gaan. 's Ochtends om 8 uur je bed uit om vervolgens om 9 uur theorieles te krijgen. Maar maandagmiddag was het dan zover, we mochten voor het eerst écht duiken, nouja in het zwembad van twee meter diep. Helaas bestond ook deze middag nog vooral uit het oefenen van kunstjes die we op 18 meter diepte wel eens nodig konden hebben.

Maar dinsdagochtend was het dan zover, onze allereerste echte duik. Helaas ging mijn duik niet helemaal naar wens (technisch probleem waardoor ik bleef opstijgen) wat een kwade instructeur opleverde en een hopeloze Sybren. Gelukkig kwamen we er die middag (vlak voor onze tweede duik) achter dat er iets mis was met mijn duikuitrusting (tot die tijd was de instructeur nog steeds boos) Helaas was de reserve-uitrusting al in gebruik dus moest ik maar dichtbij mijn instructeur blijven.

De volgende ochtend hadden we de theorietoets, en iedereen was gelukkig geslaagd. De ene wat meer ruimschoots dan de ander en ik met de hakken over de sloot maargoed.. Die dag stonden ook de laatste twee duiken van onze cursus op het programma. Tijdens de eerste duik zagen we een schildpad! Tijdens de tweede duik ging alles goed dus waren we allemaal geslaagd!

Diezelfde avond nog ben ik op de nachtboot terug naar Chumphon gestapt. Maar eerst moest er natuurlijk even afscheid genomen worden in de vaste stamkroeg van de duikschool. Hierdoor was ik geloof ik als allerlaatste op de boot en bestond mijn slaapplaats uit een matras op de grond. Om ongeveer 5 uur werd ik wakker, wat betekende dat ik dus toch nog geslapen had, en kon ik het vaste land al zien. Eenmaal in de haven werden er 2 minibusjes volgeladen en werden we naar een restaurant gereden. Na hier een uur te hebben gewacht kon de zeven uur durende reis naar Bangkok dan eindelijk beginnen.

Eindelijk ben ik dan nu weg uit het toeristische Thailand en zie ik ook wat meer cultuur. Gister ben ik naar de Wat Pho tempel geweest. Toen ik hierna naar Grand Palace wilde werd ik er niet ingelaten omdat ik geen lange broek droeg. Teleurgesteld ging ik op weg naar mijn hostel maar onderweg werd ik een gratis museum ingelokt. Eigenlijk weet ik nog steeds niet waar het precies over ging wat het merendeel was in het Thais geschreven, maar het was erg interessant.

Vandaag ben ik dan alsnog naar het grand Palace geweest. Erg mooi! Wat ik vanmiddag ga doen weet ik nog niet. Het is nu 12 uur en aangezien mijn guesthouse zich in de Khao San road bevind, wat het touristische centrum Bangkok is, is het hier nooit stil. Momenteel staat er een of andere drumband op straat en vannacht gaan de bars en clubs hieromheen tot een uur of 2 door. Maar dat houd het gezellig in het Guesthouse waar het geluidsniveau gedurende de dag denk ik niet onder de 100 db komt.

  • 10 November 2012 - 13:55

    Joukje:

    Dag Sybren,

    Je beleeft al veel ... Lijkt me heel mooi daar te duiken. Veel plezier.

    Joukje

  • 12 November 2012 - 21:04

    Gert Jan :

    Hoi Sybren,

    Leuk om je belevenissen te lezen. Uit je verhalen maken we op dat je het erg naar de zin hebt en allemaal leuke dingen onderneemt. Nu dus in Krung Thep in Kao San Road. Dan zit je in het Mekka van de backpackers. Hoe bevalt het Thaise eten? Wanneer reis je door naar het noorden?
    Veel plezier en we hopen snel weer iets te horen.

    Groeten van ons allen,
    Gert Jan.

  • 13 November 2012 - 15:53

    Sybren Van Der Velde:

    halo,

    ja mijn hostel in Bankok was inderdaad midden in het Mekka van de backpackers.. inmiddels ben ik in Chiang Mai en dus al in het noorden. Er volgt over een paar dagen weer een reisverslag van het noorden denk ik. Het thaise eten bevalt erg goed, vooral de pannenkoek met banaan en chocola!

    groeten

  • 13 November 2012 - 15:53

    Sybren Van Der Velde:

    halo,

    ja mijn hostel in Bankok was inderdaad midden in het Mekka van de backpackers.. inmiddels ben ik in Chiang Mai en dus al in het noorden. Er volgt over een paar dagen weer een reisverslag van het noorden denk ik. Het thaise eten bevalt erg goed, vooral de pannenkoek met banaan en chocola!

    groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Sybren

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 40846

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 05 September 2014

India

27 Oktober 2012 - 01 Januari 2013

Dé reis

07 Juli 2012 - 11 September 2012

werken in Italië

Landen bezocht: