Collegas - Reisverslag uit Bibione Pineda, Italië van Sybren Velde - WaarBenJij.nu Collegas - Reisverslag uit Bibione Pineda, Italië van Sybren Velde - WaarBenJij.nu

Collegas

Door: Sybren

Blijf op de hoogte en volg Sybren

18 Juli 2012 | Italië, Bibione Pineda

Na verschillende verzoeken dan toch maar een stukje over collegas, en de reden dat ik op deze manier begin is eigenlijk omdat ik geen idee heb om te beginnen. Tijdens mijn sollicitatiegesprek in Utrecht, nu bijna een half jaar geleden, werd mij verzekerd dat er een uiterst divers team was met collegas van Scandinavië tot Italië. En dit is zeker waar, nog erger zelfs, van Scandinavië tot in Tunesië.

Het overgrote deel van de collegas is echter toch gewoon Italiaans, en de Italianen zijn buitengewoon beroerd in het spreken van Engels. Dit zorgde vooral in het begin voor conversaties die niet veel verder kwamen dat "Ciao!". Maar inmiddels heft mijn Italiaans al een beetje vooruitgang geboekt (als er langzaam wordt gesproken snap ik meestal wat er besteld wordt) En bovendien spreekt iedereen hier erg goed Duits.

Maar er zijn ook nog niet Italiaanse collegas (Nederlands, Zweeds, Tunesisch, Pools, Duits, Oostenrijks & Schots en vast nog iets wat ik nu vergeet) En deze vormen dan ook een beetje een aparte groep. Tijdens het eten ontstaat er meestal een aparte mix van Italianen en buitenlanders, maar de voertaal is meestal toch Italiaans. Iets dat voor de meeste buitenlanders echter ook geen probleem meer is (bijna iedereen zit hier al 2 maanden), en er is mij verzekerd dat ik over 2 maanden ook redelijk Italiaans kan.

Dan nog één ding, ik mag dan geen Italiaans kunnen maar de Italianen hebben ook enigszins moeite met mijn naam, meestal wordt ik nogsteeds "Tsaaiborg" genoemd, maar het gaat al wat beter, hoewel door een paar grappenmakers de helft nu volgens mij echt denkt dat ik "Tsaaiborg" heet..

  • 18 Juli 2012 - 12:08

    Joukje:

    Hoi Sybren,

    Leuk dat het tot nu toe goed bevalt. Het weer is in ieder geval daar beter dan hier, maar dat zal binnenkort toch wel een keer veranderen. Geniet ervan en succes met je Italiaans!

    Groet,

    Joukje

  • 18 Juli 2012 - 12:12

    Daan Tervooren:

    Tsaaiborg.. Dat is wel erg creatief van die Italianen!

  • 18 Juli 2012 - 17:30

    Sybren:

    Hey Tsaaiborg, leuk om weer van je te lezen. Michael vindt dat ze toch maar iets bijzonders van je naam hebben gemaakt. Hij is blij dat we hem Michael hebben genoemd. We zijn nu met z´n tweeen in Rome, dus vlak in de buurt. Het is hier wel erg warm, maar dat wisten we van te voren. Heb je ook nog eens een paar dagen achter elkaar vrij, zodat je bijv. naar Rome kunt gaan? Nu werk ze maar weer en tot horens.
    Groeten Ans en Michael.

  • 18 Juli 2012 - 20:26

    Sybren Van Der Velde:

    @Ans & Michael nee, ik ben de enige die deze week een vrije dag heeft (morgen) en het schijnt dat je alleen de eerste paar week 1 vrije dag krijgt, daarna nog slechts een halve. Maar jullie zijn natuurlijk altijd welkom in het zonnige Bibione.

    En ik weet niet hoe warm het daar is, maar het is hier goed afgekoeld tot onder de 30 graden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sybren

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 40854

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 05 September 2014

India

27 Oktober 2012 - 01 Januari 2013

Dé reis

07 Juli 2012 - 11 September 2012

werken in Italië

Landen bezocht: