De eerste werkdag(en) zit(ten) erop! - Reisverslag uit Bibione, Italië van Sybren Velde - WaarBenJij.nu De eerste werkdag(en) zit(ten) erop! - Reisverslag uit Bibione, Italië van Sybren Velde - WaarBenJij.nu

De eerste werkdag(en) zit(ten) erop!

Door: Sybren

Blijf op de hoogte en volg Sybren

12 Juli 2012 | Italië, Bibione

Eindelijk was het dan zover, na een reis van 3/4 uur heen, en 3/4 uur terug met mijn Schotse baas (die toevallig bevriend is met Van Velzen en elke keer als hij in Nederland is een biertje met hem gaat drinken) in de auto had ik mijn Italiaanse Burger Service Nummer. Dit betekende dat het contract opgesteld kon worden. En na nog weer veel gezeur (de contractmaker begreep niet wat ze met mijn paspoort en het nummer moest) kon ik dinsdagmiddag om een uur of 1 mijn contract tekenen. 2 uur later stond ik al meteen op de werkvloer, en dat werd tijd want ondanks dat er veel wordt georganiseerd op de camping begon het toch wel te vervelen.

Na 20 minuten werken begon de moed me toch wel wat in de schoenen te zinken, want moest ik al die soorten koffie kennen en kunnen maken? En die rare Duitsers (de grootste groep toeristen op de de camping) hebben toch wel erg rare drinkgewoonten. Maar na een paar uur had ik mijn eerste klant helemaal zonder hulp van iemand anders geholpen. Natuurlijk kijk ik nog steeds wel eens iemand raar aan als er weer een onbekende soort koffie wordt besteld, maar het gaat al steeds beter, al zeg ik het zelf. En morgenochtend sta ik voor het eerst helemaal alleen in de ijsverkoop!

De volgende avond (gister) kreeg ik van mijn baas te horen dat ik op het terras zou staan, net nu ik de smaak in de bar zo goed te pakken had. Maar ook het lopen met een dienblad gaat al wat beter, maar ik denk niet dat het mijn hobby zal worden. Bovendien had het ook nog een voordeel, ik kon met mijn enige Nederlandse collega praten! En het was erg gezellig in de keuken als er niks te doen was (het grootste gedeelte van de tijd, want de gasten druppelden pas later binnen). Maar toen er iemand werd opgeroepen om naar de ijsverkoop te gaan ben ik toch maar snel weer daarheen gegaan.

De rest van de week werk is 's ochtends, inclusief vandaag. Het is toch wel vroeg opstaan als je om 8 uur weer op de werkvloer moet staan, terwijl je pas om half 12 de werkvloer verliet. Maar gelukkig was ik vanmiddag vroeg vrij, en kan ik straks vroeg op bed!

p.s. het contact met de collega's begint ook steeds beter te worden, maar daarover later meer anders heb ik straks niks meer te vertellen..

  • 12 Juli 2012 - 17:56

    Mark:

    Dus als je weer terug bent en we gaan stappen, kan jij al het bier 1 x brengen?! Ideaal :P

    Veel plezier nog kerel

  • 13 Juli 2012 - 13:23

    Roel:

    Dus thuis ook een supersonische koffiezetter aanschaffen want je bent vast niet meer tevreden met gewoon...., het moet later exotisch?

  • 14 Juli 2012 - 09:17

    Mieke:

    Wat naar voor je dat het daar zo warm is...hier is het nog steeds heerlijk fris...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sybren

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 40864

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 05 September 2014

India

27 Oktober 2012 - 01 Januari 2013

Dé reis

07 Juli 2012 - 11 September 2012

werken in Italië

Landen bezocht: