Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Sybren Velde - WaarBenJij.nu Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Sybren Velde - WaarBenJij.nu

Saigon

Door: Sybren

Blijf op de hoogte en volg Sybren

22 Januari 2013 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Zondagochtend vroeg vertrek ik uit Vung tau. Eerst stop ik nog even voor een bord rijst als ontbijt. Al snel blijk ik mijn afslag gemist te hebben omdat een nieuwe weg hier geen garantie is voor nieuwe verkeersborden maar gelukkig komt het toch allemaal goed.

Vlak voor Ho Chi Minh City moet ik de Dong Nai rivier over, omdat er maar één brug is over de rivier neem ik de veerboot (de brug staat garant voor grote chaos en levensgevaarlijke situaties)! Eenmaal aan de andere kant van de rivier blijkt de economische hoofdstad van Vietnam niet echt wat ik ervan had verwacht. Ik rij door een soort natuurgebied met laag struikgewas en hoog gras. Maar in de verte beginnen de wolkenkrabbers dan toch tussen de wolken te verschijnen.

Als ik die avond door het parkje tegenover mijn hotel loop wordt ik aangesproken door Ciao. Ze studeert in Ho Chi Minh stad en wil graag haar Engels verbeteren. Even later voegen ook haar vrienden Boss, Cute & Weather zich bij ons. Cute blijkt een echte droogkloot te zijn en het gesprek gaat al snel nergens meer over. Maar gezellig was het wel!

De volgende morgen doe ik met Choekri, die op dezelfde kamer slaapt als ik, een stadswandeling. We gaan langs bij het War Remnants museum maar dit valt mij een beetje tegen. 's Middags besluiten we om samen een motortoertocht door de stad te doen. Ik kom echter al snel twee jongens tegen die ook per motor reizen, ik maak een praatje en Choekri ben ik kwijt.

Omdat ik nu niks meer te doen heb die middag besluit ik Linh op te bellen. Linh heb ik leren kennen in Vung Tau, ze studeert in HCMC en laat mij daarom haar universiteit zien. Iedereen op de universiteit leert Engels, maar dit is de eerste keer dat ze ook zo'n rare snuiter voor zich zien. Hierdoor is iedereen wat verlegen, maar de universiteit is erg bijzonder. Daarnaast laat Linh me nog wat lokale specialiteiten proeven en is ze enigszins teleurgesteld als ik mijn gezicht niet vertrek als ik iets heets (niet qua temperatuur) eet.

Vanmorgen ben ik dan naar de chique wijk van HCMC gegaan. Hier heb ik de kathedraal en het postkantoor bezocht. Dit omdat het beide erg oude en mooie gebouwen zijn (er liepen busladingen vol toeristen door het postkantoor).

Vanavond ben ik weer naar het park gegaan en ook dit keer werd ik weer aangesproken. Ook dit keer werd het weer een gezellige avond maar ik ga me nu niet wagen aan het fonetisch opschrijven van de naam, uitspreken lukte me ook al niet.

  • 22 Januari 2013 - 19:17

    Kees:

    "rare snuiter"?: je bent een bezienswaardigheid! Een blonde Boedha! ;-)

  • 27 Januari 2013 - 15:05

    Sybren Van Der Velde:

    klinkt interessant, ik zal die site nog wel eens doorspitten want ik wilde nog wel wat vrijwilligerswerk doen als het een beetje met de planning uitkomt. Ik moet alleen voor 12 februari het land uit want dan verloopt mijn visum en het een tweede keer verlengen schijnt erg moeilijk te zijn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

Sybren

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 520
Totaal aantal bezoekers 40769

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 05 September 2014

India

27 Oktober 2012 - 01 Januari 2013

Dé reis

07 Juli 2012 - 11 September 2012

werken in Italië

Landen bezocht: