Het paradijselijk rustige Ko Phi Phi - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Sybren Velde - WaarBenJij.nu Het paradijselijk rustige Ko Phi Phi - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Sybren Velde - WaarBenJij.nu

Het paradijselijk rustige Ko Phi Phi

Door: Sybren

Blijf op de hoogte en volg Sybren

04 November 2012 | Thailand, Ko Tao

Woensdag (geloof ik, ik hou de dagen niet zo goed meer bij) werden mijn sloveense kamergenoot en ik om 9 uur opgehaald. Na een kort busreisje stond ons een bootreis van ongeveer twee uur voor de boeg om naar Ko Phi Phi Don te reizen. Eenmaal hier aangekomen was dit het paradijs! Omdat het zo klein is zijn er bijna geen brommers en taxi's op het eiland (en dus ook geen zeurende taxichauffeurs!) Nadat we ingecheckt hadden in de bungalow die we samen huurden hebben we snel een duik genomen in het verfrissende water.

donderdag hebben we wat rustig aan gedaan en vrijdag was een dag met diepte en hoogtepunten (letterlijk). 's ochtends heb ik een van de bergen beklommen die een fantastisch uitzicht over het eiland gaf! Onderweg naar de top hoorde ik wat ritselen in de bosjes, het kwam steeds dichterbij en op een gegeven moment zat er in de boom twee meter voor me een aapje mij nieuwsgierig te bekijken.

's Middags was het tijd voor het letterlijke dieptepunt, er stond namelijk een snorkelexcursie in de planning. Eerst een korte stop op Monkey beach, die zo heet omdat het er vol met aapjes zit. Deze waren helaas wel wat gewend aan de toeristen dus keken niet op of om. Daarna zijn we verder gevaren naar Maya Bay, vooral bekend van de film 'the beach'. Hier hebben we gesnorkeld, erg leuk om tussen de vissen door te zwemmen. Na het snorkelen in Maya Bay was er nog een andere gelegenheid tot snorkelen, helaas had niemand hier meer zin in door het wat tegenvallende weer van die middag (regen en temperaturen waar Nederland weliswaar jaloers op zou zijn maar die hier beneden gemiddeld zijn).

Zaterdag ben ik vertrokken uit Phi Phi, en heb hier dan ook afscheid genomen van mijn sloveense vriend die hier nog een dag bleef. Vanaf Phi Phi heb ik de boot naar Krabi genomen, Hier stond een minibusje voor me klaar die ik verbazingwekkend genoeg de komende 5 uur alleen deelde met een niet Engelssprekende, chagrijnige chauffeur. In Chomphon heb ik de nachtboot genomen naar Ko Tao, de reis duurde ongeveer 6 uur maar na de wat tegenvallende matrassen op Phi Phi heb ik heerlijk geslapen.

Vanochtend kwam ik om een uur of 6 aan in op Ko Tao. Omdat bijna alles gesloten was ben ik op het strand gaan zitten kijken hoe het licht werd en hoe de eerste vissers hun dag begonnen. Om 8 uur ben ik naar een duikschool op zoek gegaan en straks om half 2 heb ik mijn eerste les (die overigens gewoon plaatsvind in een klaslokaal en alleen theorie is).

  • 04 November 2012 - 22:20

    Kees:

    Hoi Sybren,

    Je komt straks terug als een volleerd duiker, heb ik in de gaten!

    Groet, Kees.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Tao

Sybren

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 40781

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 05 September 2014

India

27 Oktober 2012 - 01 Januari 2013

Dé reis

07 Juli 2012 - 11 September 2012

werken in Italië

Landen bezocht: