Kost, Inwoning & het campingfest! - Reisverslag uit Bibione Pineda, Italië van Sybren Velde - WaarBenJij.nu Kost, Inwoning & het campingfest! - Reisverslag uit Bibione Pineda, Italië van Sybren Velde - WaarBenJij.nu

Kost, Inwoning & het campingfest!

Blijf op de hoogte en volg Sybren

08 Augustus 2012 | Italië, Bibione Pineda

Ik krijg niet alleen geld voor mijn harde werken hier, er zit ook kost en inwoning bij inbegrepen. De kost bestaat uit 's ochtends een paar croissantjes die je bij de bar kan halen, dan is er om half 12 de lunch (pasta met vlees o.i.d.) en 's avonds bestaat het avondeten uit pasta of aardappels met vlees, af en toe een blaadje sla en 1 keer in de 2 weken een stuk fruit (fruit is hier een fortuin waard, voor 12 kersen betaal je 8 euro!). Zoals jullie misschien wel zullen begrijpen uit mijn vorige stukje, De afgelopen 4,5 week zijn er 3 dagen geweest dat ik geen pasta heb gegeten. Maandag en vrijdag zijn namelijk de pizzadagen, dat betekend dat we pizza als avondeten hebben.

Dan de inwoning, ik woon in een appartementencomplex ongeveer 800 meter vanaf de ingang van de camping. Dit complex wordt bewoond door allemaal soortgenoten, iedereen 'woont' hier een paar maanden omdat iedereen hier werkt. Het appartement waar ik in woon is het laatste aan de linkerkant van de gang (er komt nog wel een deur na mijn appartement waar ik wel eens mensen achter heb zien verdwijnen, maar die heb ik nooit weer terug gezien..), en wordt gedeeld door 5 jongens, of eigenlijk mannen want ik haal met mijn 18 jaar de gemiddelde leeftijd flink naar beneden. Die schat ik namelijk tussen de 25 en de 30. Mijn kamergenoot is de enige huisgenoot die op dezelfde camping werkt (hoewel een andere huisgenoot inmiddels ook vaak op onze camping werkt) en is sinds 2 dagen weer terug om mij te verblijden met zijn gesnurk!. Daarvoor sliep hij 2 weken ergens anders en kwam hij af en toe overdag even 2 minuten langs.

Het interieur van het appartement bestaat uit 2 badkamers (1 met bad, 1 met douche) en 3 slaapkamers. Mijn slaapkamer telt 2 bedden en wordt van de gang afgescheiden door een muur waarvan ze de bovenste 5 cm vergeten zijn, lekker lawaaierig dus. Verder telt onze slaakamer een grote kast, een tafel, een shommelstoel, 2 bedden en een televisie waar ik nog nooit naar gekeken heb.

De bouwkwaliteit is verder prima in orde! gister kreeg ik een schok omdat ik het stopcontact tegenhield toen ik de stekker eruit trok en vandaag ging de lamp in de badkamer kapot (en we gebruiken uit de muur stekende stroomdraden als kledinghangers) maar daarover zal ik niet klagen.

Verder zijn de regels in het Italiaans, maar volgens mijn baas was het iets met het appartement netjes houden, waarvan mij meteen al werd verteld dat deze regel vaak niet zo goed wordt nageleefd, en stil zijn tussen 24 en 7 uur (dit is door de meeste bewoners verplaatst naar tussen 4 en 15 uur).

p.s. Afgelopen weekend was er het grote campingfeest hier op de camping, dit zouden de drukste 2 dagen van het jaar moeten worden! Echter viel de opkomst zaterdag wat tegen (vrijdag was het drukker) en zondag was het heerlijk rustig in het restaurant omdat iedereen op het campingfeest was (dat aan de andere kant van de camping werd gehouden). Maandag moest iedereen bijkomen en was het ook nog heerlijk rustig. Maar het feest zondag was geslaagd, en na afloop werd het personeel ingehuurd om de drank op te maken, dit was natuurlijk helemaal feest!

  • 10 Augustus 2012 - 19:21

    Gert Jan:

    Hoi Sybren,

    Ik ben even online en heb je verhalen gekopieerd zodat ik ze straks op de boot kan lezen.
    Hoop dat je het naar je zin hebt in Italie. De camping waar je zit is vlakbij waar wij vorige zomer hebben gecampeerd. Wij zaten in Eraclea Mare.
    Ben je al in Venetie geweest?

    Veel plezier, geniet ervan!

    Groeten,
    Gert Jan.

  • 13 Augustus 2012 - 19:02

    Ans:

    Blij te horen dat het nog steeds goed gaat. Dsu nu zit er al meer dan de helft op en moet je misschien ook na gaan denken over wat je hierna in Nederland gaat doen. Maar dat zal de tijd vanzelf uitwiijzen, is het niet? Geniet nog lekker van het warme weer (al mogen we hier op het moment ook niet klagen).

    Groeten, Ans

  • 14 Augustus 2012 - 18:06

    Gert Jan:

    Beste Sybren,

    Ik heb inmiddels je reisverhalen gelezen. Leuk om een indruk te krijgen wat je doet en hoe het er daar uitziet en toegaat. Grappig dat ze zo'n moeite hebben met je naam. Dat herken ik: de harde G-klank van mijn naam kunnen ze in het buitenland ook niet uitspreken.

    Ik ben weer solo aan het varen, want de gezinsleden zijn 1 week geleden terug naar Nederland gereisd. Binnenkort komt Theo een weekje meezeilen.

    Veel plezier nog.
    Gert Jan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sybren

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 643
Totaal aantal bezoekers 40777

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 05 September 2014

India

27 Oktober 2012 - 01 Januari 2013

Dé reis

07 Juli 2012 - 11 September 2012

werken in Italië

Landen bezocht: